Welkom op onze reisblog!

7 juni 2016 - Utrecht, Nederland

Lieve familie en vrienden,

Morgen is het zover! De laatste spullen zijn ingepakt, de laatste dingen geregeld: wij zijn klaar om voor ongeveer drie maanden te vertrekken naar het mooie Afrika! We zullen morgen van Düsseldorf via Dubai en Johannesburg (ja, we weten dat dat een beetje om is) naar Blantyre, een stad in het zuiden van Malawi vliegen. Na een reis van 24 uur zullen we daar worden opgewacht door een Ierse vrouw waar we de eerste twee nachten in een airbnb zullen verblijven. Ons plan is daarna door te trekken naar Mount Mulanje, waar we een meerdaagse trekking zullen doen.

Eind juni starten we met een keuzecoschap Tropengeneeskunde in het Nkhoma Mission Hospital, 40km buiten de hoofdstad Lilongwe. Zes weken lang zullen we hier op verschillende afdelingen van het ziekenhuis rondkijken: interne geneeskunde, operaties, kindergeneeskunde en obstetrie (bevallingen!). Wie weet kunnen we ook wel een aantal keer mee op outreach? We zullen zien..

Na het coschap in Malawi begint het volgende avontuur: reizen door Tanzania, waar de big five hopelijk op ons staat te wachten! Via o.a. de Ngorongoro krater reizen we naar de kust en maken de oversteek naar het eiland Zanzibar. Prachtige stranden en mooie natuur liggen ons op te wachten, zodat we eind augustus ontspannen en wel, het drukke leventje in Nederland weer kunnen opzoeken.

Middels deze blog houden we jullie op de hoogte van onze avonturen en belevingen. Meld je aan voor de maillijst als je geen van onze reisverhalen wilt missen!

Tot over een aantal maanden!

Liefs,

Mirte en Nanda

1. Reislogger:
    31 mei 2016
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Mariet en Wil:
    8 juni 2016
    Ha meiden. Goeie reis en we volgen jullie met veel plezier. Xxx
  3. Céline:
    9 juni 2016
    Mega veel plezier gewenst!
  4. Ton:
    10 juni 2016
    Hoi Nanda (en Mirte), ik ben nu al jaloers. Niet op die vliegreis van 24 uur, maar wel op jullie toekomstige belevenissen en avonturen in Afrika.
    Ik moest wel even nazoeken wat een "outreach" is. Maar ja, ik ben ook geen 22 jaar meer:-)
    Heel veel plezier en veel leuke ervaringen gewenst!
  5. Marielle en thijs:
    11 juni 2016
    Laat jullie verrassen door het prachtige Afrika, geniet ...beleef!!